Dersin Adı |
Course Name |
Mimari Proje III |
Architectural Design III |
Kodu (Code) |
Yarıyılı (Semester) |
Kredi (Credit) |
AKTS Kredisi (ECTS Credit) |
Ders Uygulaması, Saat/Hafta (Course Implementation, Hours/Week) |
Ders (Theoretical) |
Uygulama (Tutorial) |
Laboratuvar (Laboratory) |
MIM 211E / ARC 211E |
3 |
5 |
8 |
2 |
6 |
0 |
Bölüm/Program (Department/Program) |
Mimarlık (Architecture) |
Dersin Türü (Course Type) |
Zorunlu (Compulsory) |
Dersin Dili (Course Language) |
İngilizce (English) |
Dersin Önkoşulları (Course Prerequisites) |
MIM 112E veya / or TES 112E |
Dersin Mesleki Bileşene Katkısı, % (Course Category by Content, %) |
Temel Bilim ve Matematik (Basic Sciencesand Math) |
Temel Mühendislik (Engineering Science) |
Mühendislik/Mimarlık Tasarım (Engineering/Architecture Design) |
Genel Eğitim (General Education) |
- |
- |
100 |
- |
Dersin Tanımı (Course Description) |
Bütüncül ve sürdürülebilir planlama ve tasarım süreci; planlama ve tasarım sürecindeki temel olgu ve kavramlarla ilgili kuramsal irdeleme ve araştırmalar; Doğal, fiziki, sosyo kültürel ve ekonomik yapı veri analizi; Planlama & Tasarım-kullanıcı ilişkileri; İşlev- doku-biçim -yapı- malzeme-taşıyıcı sistem-teknoloji ilişkileri; Kimlik-anlam-kavram-biçim ilişkileri; Planlama & Tasarım süreç-yöntem-strateji ve teknikleri |
Holistic and sustainable planning and design process; theoretical examination and research on fundamental facts and concepts in the planning and design process; analysis of natural, physical, socio-cultural, and economic structure data; Planning & Design-user relationships; Function-texture-form-structure-material-support system-technology relationships; Identity-meaning-concept-form relationships; Planning & Design process-methods-strategies and techniques |
Dersin Amacı (Course Objectives) |
- Planlama ve tasarım sürecindeki diğer aktörlerle ve çok-disiplinli takımlarda tasarım projesini başarılı bir şekilde bitirebilmek için işbirliği içinde çalışabilme ve diğer disiplinlerdeki süreçlerin kendi planlama ve tasarımına etkisini anlayabilme becerisi kazandırmak;
- Bütüncül ve sürdürülebilir planlama ve tasarım alanlarında disiplinlerarası üst ölçekten alt ölçeğe planlama ve tasarım deneyimi kazandırmak;
- Bütüncül ve sürdürülebilir planlama ve tasarım alanlarında temel olgu ve kavramlarla ilgili kuramsal irdeleme ve araştırmalar yoluyla öğrencilerin kavramsal ve eleştirel becerilerini geliştirmek;
- Planlama ve tasarım problemine mantıksal ve sezgisel değerlendirme aracılığıyla çözüm oluşturmak ve geliştirmek;
- Araziye ilişkin doğal ve kültürel verilerin anlaşılması, kent-yapı-mekan ilişkileri, insan mekan ilişkisi, bina programı, kentsel nesne ve mekansal deneyimin mekan organizasyonuna ve tasarımına dönüştürülmesi;
- Yerleşme, ulaşım ve altyapı, kentsel mekan, peyzaj, bina, iç mekan, kentsel obje ilişkilerini gözeterek tasarım yapma becerilerini geliştirmek
|
- To develop the ability to work collaboratively with other actors in the planning and design process and in multi-disciplinary teams to successfully complete a design project, and to understand the impact of processes in other disciplines on one's own planning and design;
- To gain interdisciplinary planning and design experience from macro to micro scale in holistic and sustainable planning and design fields;
- To enhance students' conceptual and critical skills through theoretical examination and research on fundamental facts and concepts in holistic and sustainable planning and design fields;
- To create and develop solutions to planning and design problems through logical and intuitive evaluation;
- To understand natural and cultural data related to the land, urban-structure-space relationships, human-space relationships, building program, and the transformation of urban objects and spatial experiences into space organization and design;
- To develop design skills by considering relationships among settlement, transportation and infrastructure, urban space, landscape, building, interior space, and urban object.
|
Dersin Öğrenme Çıktıları (Course Learning Outcomes) |
Bu dersi alan öğrenciler;
- Bireysel ve grup çalışması yoluyla disiplinlerarası planlama ve tasarım yapar.
- Planlama ve tasarıma ilişkin temel olgu ve kavramlarla ilgili kuramsal irdeleme ve araştırma yapar.
- Mantıksal ve sezgisel degˆerlendirme aracılıgˆıyla çözüm oluşturmaya yönelik eleştirel düşünce geliştirir.
- Kentsel mekandan iç mekan ve kentsel nesne ölçeğine kadar doğal ve kültürel verileri de kullanarak tasarıma girdi oluşturur ve bütünleşik tasarım düşüncesi geliştirir.
- Planlama ve tasarıma yönelik ihtiyaç programını ve yaşam senaryosunu oluşturarak planlar ve tasarlar.
- Ürün ve üretim sürecine ilişkin teknoloji bilgisini planlama ve tasarım sürecine aktarır.
|
Students taking this course will:
- Conduct interdisciplinary planning and design through individual and group work.
- Perform theoretical examination and research on fundamental facts and concepts related to planning and design.
- Develop critical thinking aimed at creating solutions through logical and intuitive evaluation.
- Create inputs for design and develop integrated design thinking by using natural and cultural data from the urban space scale to the interior space and urban object scale.
- Plan and design by creating a program of needs and a life scenario for planning and design.
- Transfer technological knowledge related to the product and production process into the planning and design process.
|