ITU-TRNC Student Affairs ITU-TRNC Student Affairs ITU-TRNC Student Affairs ITU-TRNC Student Affairs
  • Namık Kemal Mah.
  • Fazıl Polat Paşa Bulvarı
  • Famagusta
  • Turkish Republic of Northern Cyprus
  • 99450
  • (+90) 392 630 5000
  • kktcogrenciisleri@itu.edu.tr
instagram
facebook
twitter
youtube
  • DERSLER
    • DERS PLANLARI
    • DERS PROGRAMLARI
    • DERS KATALOGLARI
  • FORMLAR & DİLEKÇELER
    • FORMLAR
    • DİLEKÇELER
  • STAJ
    • STAJ BİLGİLERİ
    • STAJ GENEL ESASLARI
    • STAJ SÜRECİ
    • STAJ BELGELERİ
    • STAJ EK ESASLARI
    • PROGRAM STAJ KOMİSYONU KOORDİNATÖRLERİ
  • TRANSFER
    • AKADEMİK TRANSFER
    • ÇİFT PROGRAMLAR
    • DENKLİK BELGELERİ
  • ÜCRET
    • ÜCRETLER
    • BURSLAR
  • YÖNETMELİKLER
    • KURALLAR VE YÖNETMELİKLER
    • KAYIT İŞLEMLERİ VE İLKELERİ

İTÜ Kuzey Kıbrıs     Portal     İTÜ Yardım

  • TR
  • EN
ITU-TRNC Student Affairs ITU-TRNC Student Affairs ITU-TRNC Student Affairs ITU-TRNC Student Affairs
  • DERSLER
    • DERS PLANLARI
    • DERS PROGRAMLARI
    • DERS KATALOGLARI
  • FORMLAR & DİLEKÇELER
    • FORMLAR
    • DİLEKÇELER
  • STAJ
    • STAJ BİLGİLERİ
    • STAJ GENEL ESASLARI
    • STAJ SÜRECİ
    • STAJ BELGELERİ
    • STAJ EK ESASLARI
    • PROGRAM STAJ KOMİSYONU KOORDİNATÖRLERİ
  • TRANSFER
    • AKADEMİK TRANSFER
    • ÇİFT PROGRAMLAR
    • DENKLİK BELGELERİ
  • ÜCRET
    • ÜCRETLER
    • BURSLAR
  • YÖNETMELİKLER
    • KURALLAR VE YÖNETMELİKLER
    • KAYIT İŞLEMLERİ VE İLKELERİ
SIS GİRİŞ
  1. Buradasınız:  
  2. Anasayfa
  3. COURSES
  4. MIM 211E / ARC 211E

MIM 211E / ARC 211E

DERS PROGRAMI FORMU

COURSE SYLLABUS FORM

Dersin Adı Course Name
Mimari Proje III Architectural Design III
Kodu
(Code)
Yarıyılı
(Semester)
Kredi
(Credit)
AKTS Kredisi
(ECTS Credit)
Ders Uygulaması, Saat/Hafta
(Course Implementation, Hours/Week)
Ders
(Theoretical)
Uygulama
(Tutorial)
Laboratuvar
(Laboratory)
MIM 211E / ARC 211E 3 5 8 2 6 0
Bölüm/Program
(Department/Program)
Mimarlık
(Architecture)
Dersin Türü
(Course Type)
Zorunlu (Compulsory) Dersin Dili
(Course Language)
İngilizce (English)
Dersin Önkoşulları
(Course Prerequisites)
MIM 112E veya / or TES 112E
Dersin Mesleki Bileşene Katkısı, %
(Course Category by Content, %)
Temel Bilim ve Matematik
(Basic Sciencesand Math)
Temel Mühendislik
(Engineering Science)
Mühendislik/Mimarlık Tasarım
(Engineering/Architecture Design)
Genel Eğitim
(General Education)
- - 100 -
Dersin Tanımı
(Course Description)
Bütüncül ve sürdürülebilir planlama ve tasarım süreci; planlama ve tasarım sürecindeki temel olgu ve kavramlarla ilgili kuramsal irdeleme ve araştırmalar; Doğal, fiziki, sosyo kültürel ve ekonomik yapı veri analizi; Planlama & Tasarım-kullanıcı ilişkileri; İşlev- doku-biçim -yapı- malzeme-taşıyıcı sistem-teknoloji ilişkileri; Kimlik-anlam-kavram-biçim ilişkileri; Planlama & Tasarım süreç-yöntem-strateji ve teknikleri
Holistic and sustainable planning and design process; theoretical examination and research on fundamental facts and concepts in the planning and design process; analysis of natural, physical, socio-cultural, and economic structure data; Planning & Design-user relationships; Function-texture-form-structure-material-support system-technology relationships; Identity-meaning-concept-form relationships; Planning & Design process-methods-strategies and techniques
Dersin Amacı
(Course Objectives)
  1. Planlama ve tasarım sürecindeki diğer aktörlerle ve çok-disiplinli takımlarda tasarım projesini başarılı bir şekilde bitirebilmek için işbirliği içinde çalışabilme ve diğer disiplinlerdeki süreçlerin kendi planlama ve tasarımına etkisini anlayabilme becerisi kazandırmak;
  2. Bütüncül ve sürdürülebilir planlama ve tasarım alanlarında disiplinlerarası üst ölçekten alt ölçeğe planlama ve tasarım deneyimi kazandırmak;
  3. Bütüncül ve sürdürülebilir planlama ve tasarım alanlarında temel olgu ve kavramlarla ilgili kuramsal irdeleme ve araştırmalar yoluyla öğrencilerin kavramsal ve eleştirel becerilerini geliştirmek;
  4. Planlama ve tasarım problemine mantıksal ve sezgisel değerlendirme aracılığıyla çözüm oluşturmak ve geliştirmek;
  5. Araziye ilişkin doğal ve kültürel verilerin anlaşılması, kent-yapı-mekan ilişkileri, insan mekan ilişkisi, bina programı, kentsel nesne ve mekansal deneyimin mekan organizasyonuna ve tasarımına dönüştürülmesi;
  6. Yerleşme, ulaşım ve altyapı, kentsel mekan, peyzaj, bina, iç mekan, kentsel obje ilişkilerini gözeterek tasarım yapma becerilerini geliştirmek
  1. To develop the ability to work collaboratively with other actors in the planning and design process and in multi-disciplinary teams to successfully complete a design project, and to understand the impact of processes in other disciplines on one's own planning and design;
  2. To gain interdisciplinary planning and design experience from macro to micro scale in holistic and sustainable planning and design fields;
  3. To enhance students' conceptual and critical skills through theoretical examination and research on fundamental facts and concepts in holistic and sustainable planning and design fields;
  4. To create and develop solutions to planning and design problems through logical and intuitive evaluation;
  5. To understand natural and cultural data related to the land, urban-structure-space relationships, human-space relationships, building program, and the transformation of urban objects and spatial experiences into space organization and design;
  6. To develop design skills by considering relationships among settlement, transportation and infrastructure, urban space, landscape, building, interior space, and urban object.
Dersin Öğrenme Çıktıları
(Course Learning Outcomes)

Bu dersi alan öğrenciler;

  1. Bireysel ve grup çalışması yoluyla disiplinlerarası planlama ve tasarım yapar.
  2. Planlama ve tasarıma ilişkin temel olgu ve kavramlarla ilgili kuramsal irdeleme ve araştırma yapar.
  3. Mantıksal ve sezgisel degˆerlendirme aracılıgˆıyla çözüm oluşturmaya yönelik eleştirel düşünce geliştirir.
  4. Kentsel mekandan iç mekan ve kentsel nesne ölçeğine kadar doğal ve kültürel verileri de kullanarak tasarıma girdi oluşturur ve bütünleşik tasarım düşüncesi geliştirir.
  5. Planlama ve tasarıma yönelik ihtiyaç programını ve yaşam senaryosunu oluşturarak planlar ve tasarlar.
  6. Ürün ve üretim sürecine ilişkin teknoloji bilgisini planlama ve tasarım sürecine aktarır.

Students taking this course will:

  1. Conduct interdisciplinary planning and design through individual and group work.
  2. Perform theoretical examination and research on fundamental facts and concepts related to planning and design.
  3. Develop critical thinking aimed at creating solutions through logical and intuitive evaluation.
  4. Create inputs for design and develop integrated design thinking by using natural and cultural data from the urban space scale to the interior space and urban object scale.
  5. Plan and design by creating a program of needs and a life scenario for planning and design.
  6. Transfer technological knowledge related to the product and production process into the planning and design process.
  • Architecture
  • Architecture
Önceki makale: MIM 212E / ARC 212E Önceki Sonraki makale: MIM 210E / ARC 210E Sonraki
  • Common Pool 16
  • Computer Engineering 10
  • Electrical and Electronics Engineering 1
  • Industrial Engineering 16
  • Economics and Finance 29
  • Architecture 17
  • Interior Architecture 46
  • Maritime Business Administration 2
  • Marine Transportation and Management Engineering 90
  • Marine Engineering 118
  • Naval Architecture and Marine Engineering 140
  • Namık Kemal Mah.
  • Fazıl Polat Paşa Bulvarı
  • Famagusta
  • Turkish Republic of Northern Cyprus
  • 99450
  • (+90) 392 630 5000
  • kktcogrenciisleri@itu.edu.tr
instagram
facebook
twitter
youtube

Copyright © 2025 ITU-TRNC Student Affairs. Tüm hakları Saklıdır.