Dersin Adı |
Course Name |
Basics of Academic Writing |
Akademik Yazının Temelleri |
Kodu (Code) |
Yarıyılı (Semester) |
Kredi (Credit) |
AKTS Kredisi (ECTS Credit) |
Ders Uygulaması, Saat/Hafta (Course Implementation, Hours/Week) |
Ders (Theoretical) |
Uygulama (Tutorial) |
Laboratuvar (Laboratory) |
ING 112A |
2 |
2 |
3,5 |
2 |
0 |
0 |
Bölüm/Program (Department/Program) |
Ortak Havuz (Common Pool) |
Dersin Türü (Course Type) |
Zorunlu (Compulsory) |
Dersin Dili (Course Language) |
İngilizce (English) |
Dersin Önkoşulları (Course Prerequisites) |
Yok (None) |
Dersin Mesleki Bileşene Katkısı, % (Course Category by Content, %) |
Temel Bilim ve Matematik (Basic Sciencesand Math) |
Temel Mühendislik (Engineering Science) |
Mühendislik/Mimarlık Tasarım (Engineering/Architecture Design) |
Genel Eğitim (General Education) |
- |
- |
- |
100 |
Dersin Tanımı (Course Description) |
Kaynak metinleri okuma ve ayrıntılı inceleme, metinlerin içeriğindeki genel ve özel bilgiyi ayırt etme, belirlenen konularda özel bilgileri kullanarak APA alıntılama kurallarına uygun metin-içi alıntılama (tırnak içinde alıntılama ve açımlama) yöntemlerini içeren akademik bir yazı yazma, eleştirel düşünme, planlama ve taslak oluşturma, grafik yorumlama, metinleri sınıf içerisinde sözel olarak tartışma |
Reading and analyzing outside sources and eliciting proper information by differentiating general from specific data, and developing academic writing skills by including proper in-text citation (direct quotation and paraphrase) based on APA citation rules, critical thinking, planning, drafting and editing, interpreting charts and graphs, participating in in-class discussions of the reading materials |
Dersin Amacı (Course Objectives) |
Bu dersin genel amacı, öğrencilere akademik yazı yazma becerisi kazandırmak; bunu yaparken de kaynak metinleri etkin biçimde okuyup inceleyerek belirledikleri uygun bilgileri, oluşturacakları akademik yazının içeriğine, APA metin-içi alıntılama kurallarına dikkat ederek, intihalden uzak, akademik dürüstlükle dahil etmelerini sağlamaktır.
Okuma becerileri:
- Konunun ana noktalarını ve alt detaylarını belirleme,
- Yazının bakış açısı ve tonunu irdeleme,
- Metin içinde bağlantılar kurma,
- Genel ve özel bilgiyi ayırt etme,
- Tartışmalı bir konunun artı ve eksi yönlerini belirleme,
- Konu ile ilgili anahtar kelimeleri belirleme,
- Akademik kelime hazinesini geliştirme,
- Okurken not tutma,
- Grafik yorumlama,
- Eleştirel düşünme, analiz ve sentez becerilerini geliştirme
Yazma becerileri:
- Bilgiyi tasnif etme, gruplandırma,
- Metin-içi alıntılama yöntemlerini (tırnak içinde alıntılama, açımlama) doğru uygulama,
- Akademik ton, konunun gerektirdiği kelime seçimi ve gerekli geçiş/bağlaç terimlerini kullanarak uygun organizasyon ve içerikle akıcı ve bütünlüklü bir yazı yazma.
Konuşma becerileri:
- Sınıf içi grup çalışması yapma,
- Grup olarak belirli bir konuda beyin fırtınası yapma,
- Geliştirilen fikirleri sınıf içinde gruplara ayrılıp tartışma
|
This course aims to enhance students’ reading and writing skills simultaneously; reinforces students’ perception of the reading-writing link, enabling them to decipher academic texts more efficiently; teaches them to write academic paragraphs and argumentative essays by implementing APA in-text citation rules to avoid plagiarism.
Reading skills:
- Identifying the main points and details,
- Analyzing the view and the tone of the text,
- Finding and interrelating relevant information,
- Distinguishing between general and specific information,
- Identifying pros and cons and eliciting arguments,
- Eliciting topic related/key words,
- Enhancing academic vocabulary,
- Taking notes while reading,
- Interpreting charts and graphs,
- Improving critical thinking, analyzing and synthesizing skills
Writing skills:
- Organizing and grouping ideas,
- Direct quoting, paraphrasing information by using correct in-text citation method,
- Using academic tone, genre language and appropriate transition signals to achieve coherence and unity
Speaking Skills:
- Carrying out in-class group work
- Brainstorming about a certain topic
- Participating in a group discussion on a certain topic
|
Dersin Öğrenme Çıktıları (Course Learning Outcomes) |
Bu dersi başarıyla geçen öğrenciler,
- Okudukları kaynak metinlerde konunun ana noktalarını ve alt detaylarını belirleyebilir, yazının bakış açısı ve tonunu irdeleyebilir, genel bilgiyle özel bilgiyi ayırt edebilirler,
- Okudukları kaynak metinlerde yazılarında kullanacakları fikirleri destekleyecek bilgileri belirleyebilirler,
- Akademik yazım kurallarına göre yazdıkları yazılarını, metin-içi alıntılama yöntemleriyle (tırnak içinde alıntılama, açımlama) APA kurallarına uygun bir şekilde kaynak göstererek destekleyebilirler,
- Metinlerdeki anlam ve yapısal bütünlüğü fark edebilir; sunum ve yazılarında bu bütünlüğü gözetebilir
- Farklı bakış açılarını gösteren sözcük ve cümle yapılarını kullanabilirler,
- Sunum ve metinlerde intihalden kaçınır ve akademik dürüstlüğün gereklerini yerine getirebilirler.
- Akademik kaynaklardaki figür ve tabloları uygun terminoloji kullanarak yorumlayabilirler.
|
Students who pass the course satisfactorily can:
- Identify the main points, analyze the view and the tone of the text, and distinguish the general information from the specific one
- Elicit relevant information from an outside source to support their ideas
- Follow the academic writing rules and support their ideas in their writing by referring to an outside source using direct quoting, paraphrasing, and summarising methods and applying APA in-text citation rules
- Identify unity and coherence in given texts and apply them in their written or oral products.
- Use the relevant vocabulary and structures reflecting different opinions in their written and oral products
- Avoid plagiarism and meet the requirements of academic integrity in their oral presentations and written products.
- Interpret and use figures and tables from academic sources in their oral presentations and written products using appropriate terminology.
|