MIM 120E / ARC 120E
DERS PROGRAMI FORMU
COURSE SYLLABUS FORM
Dersin Adı | Course Name | |||||
Mimarlıkta Sayısal Tasarım Araç ve Teknikleri | Introduction to Computational Design Tools and Methods in Architecture | |||||
Kodu (Code) |
Yarıyılı (Semester) |
Kredi (Credit) |
AKTS Kredisi (ECTS Credit) |
Ders Uygulaması, Saat/Hafta (Course Implementation, Hours/Week) |
||
Ders (Theoretical) |
Uygulama (Tutorial) |
Laboratuvar (Laboratory) |
||||
MIM 120E / ARC 120E | 2 | 2 | 5 | 1 | 2 | 0 |
Bölüm/Program (Department/Program) |
Mimarlık (Architecture) |
|||||
Dersin Türü (Course Type) |
Zorunlu (Compulsory) | Dersin Dili (Course Language) |
İngilizce (English) | |||
Dersin Önkoşulları (Course Prerequisites) |
Yok (None) |
|||||
Dersin Mesleki Bileşene Katkısı, % (Course Category by Content, %) |
Temel Bilim ve Matematik (Basic Sciencesand Math) |
Temel Mühendislik (Engineering Science) |
Mühendislik/Mimarlık Tasarım (Engineering/Architecture Design) |
Genel Eğitim (General Education) |
||
- | - | 100 | - | |||
Dersin Tanımı (Course Description) |
Bu zorunlu ders kapsamında hesaplama kavramıyla ilgili genel bilgiler verilmekte ve mimari tasarımdaki çeşitli uygulamalarına ait geniş bir çerçeve çizilmektedir. Ayrıca, öğrencilere çeşitli dijital tasarım, fabrikasyon ve üretim teknolojilerinin mimari tasarımdaki uygulamalarına dair giriş seviyesinde bilgi verilmekte ve yine giriş seviyesinde geometric modelleme yazılımı (Rhinoceros) ve algoritmik düşünce yazılımı (Grasshopper) ve laser kesici kullanımına yönelik uygulamalı bilgi ve yöntemler de aktarılmaktadır. Bu amaçlarla, haftalık planda da görülebileceği gibi, kuramsal derste geniş bir içerik aktarılmakta ve uygulamalı ders saatlerinde de, Rhinoceros ve Grasshopper deneyimi kazandırılmaktadır. | |||||
This is a compulsory unit of study which aims at introducing students to general principles of computation and its wide range of applications in architectural design. It also aims to introduce the students to the various digital design, fabrication and manufacturing technologies utilized in architectural design practices and make them develop a beginner level knowledge and experience in a suite of these technologies which involve a geometric modeling application (Rhinoceros), together with an algorithmic modeling plug in (Grasshopper) and laser cutting as a method for digital fabrication. With these objectives, as can be seen in the weekly plan, the course covers a wide range of topics to be delivered in lecture hours and tutorials and hands on working with Rhinoceros and Grasshopper during the lab hours. | ||||||
Dersin Amacı (Course Objectives) |
|
|||||
|
||||||
Dersin Öğrenme Çıktıları (Course Learning Outcomes) |
Dersi başarıyla bitiren öğrenciler;
|
|||||
Students will be able to develop;
|
- Namık Kemal Mah.
- Fazıl Polat Paşa Bulvarı
- Famagusta
- Turkish Republic of Northern Cyprus
- 99450
- (+90) 392 630 5000
- kktcogrenciisleri@itu.edu.tr