ITU-TRNC Student Affairs ITU-TRNC Student Affairs ITU-TRNC Student Affairs ITU-TRNC Student Affairs
  • Namık Kemal Mah.
  • Fazıl Polat Paşa Bulvarı
  • Famagusta
  • Turkish Republic of Northern Cyprus
  • 99450
  • (+90) 392 630 5000
  • kktcogrenciisleri@itu.edu.tr
instagram
facebook
twitter
youtube
  • DERSLER
    • DERS PLANLARI
    • DERS PROGRAMLARI
    • DERS KATALOGLARI
  • FORMLAR & DİLEKÇELER
    • FORMLAR
    • DİLEKÇELER
  • STAJ
    • STAJ BİLGİLERİ
    • STAJ GENEL ESASLARI
    • STAJ SÜRECİ
    • STAJ BELGELERİ
    • STAJ EK ESASLARI
    • PROGRAM STAJ KOMİSYONU KOORDİNATÖRLERİ
  • TRANSFER
    • AKADEMİK TRANSFER
    • ÇİFT PROGRAMLAR
    • DENKLİK BELGELERİ
  • ÜCRET
    • ÜCRETLER
    • BURSLAR
  • YÖNETMELİKLER
    • KURALLAR VE YÖNETMELİKLER
    • KAYIT İŞLEMLERİ VE İLKELERİ

İTÜ Kuzey Kıbrıs     Portal     İTÜ Yardım

  • TR
  • EN
ITU-TRNC Student Affairs ITU-TRNC Student Affairs ITU-TRNC Student Affairs ITU-TRNC Student Affairs
  • DERSLER
    • DERS PLANLARI
    • DERS PROGRAMLARI
    • DERS KATALOGLARI
  • FORMLAR & DİLEKÇELER
    • FORMLAR
    • DİLEKÇELER
  • STAJ
    • STAJ BİLGİLERİ
    • STAJ GENEL ESASLARI
    • STAJ SÜRECİ
    • STAJ BELGELERİ
    • STAJ EK ESASLARI
    • PROGRAM STAJ KOMİSYONU KOORDİNATÖRLERİ
  • TRANSFER
    • AKADEMİK TRANSFER
    • ÇİFT PROGRAMLAR
    • DENKLİK BELGELERİ
  • ÜCRET
    • ÜCRETLER
    • BURSLAR
  • YÖNETMELİKLER
    • KURALLAR VE YÖNETMELİKLER
    • KAYIT İŞLEMLERİ VE İLKELERİ
SIS GİRİŞ
  1. Buradasınız:  
  2. Anasayfa
  3. COURSES
  4. MIM 120E / ARC 120E

MIM 120E / ARC 120E

DERS PROGRAMI FORMU

COURSE SYLLABUS FORM

Dersin Adı Course Name
Mimarlıkta Sayısal Tasarım Araç ve Teknikleri Introduction to Computational Design Tools and Methods in Architecture
Kodu
(Code)
Yarıyılı
(Semester)
Kredi
(Credit)
AKTS Kredisi
(ECTS Credit)
Ders Uygulaması, Saat/Hafta
(Course Implementation, Hours/Week)
Ders
(Theoretical)
Uygulama
(Tutorial)
Laboratuvar
(Laboratory)
MIM 120E / ARC 120E 2 2 5 1 2 0
Bölüm/Program
(Department/Program)
Mimarlık
(Architecture)
Dersin Türü
(Course Type)
Zorunlu (Compulsory) Dersin Dili
(Course Language)
İngilizce (English)
Dersin Önkoşulları
(Course Prerequisites)
Yok
(None)
Dersin Mesleki Bileşene Katkısı, %
(Course Category by Content, %)
Temel Bilim ve Matematik
(Basic Sciencesand Math)
Temel Mühendislik
(Engineering Science)
Mühendislik/Mimarlık Tasarım
(Engineering/Architecture Design)
Genel Eğitim
(General Education)
- - 100 -
Dersin Tanımı
(Course Description)
Bu zorunlu ders kapsamında hesaplama kavramıyla ilgili genel bilgiler verilmekte ve mimari tasarımdaki çeşitli uygulamalarına ait geniş bir çerçeve çizilmektedir. Ayrıca, öğrencilere çeşitli dijital tasarım, fabrikasyon ve üretim teknolojilerinin mimari tasarımdaki uygulamalarına dair giriş seviyesinde bilgi verilmekte ve yine giriş seviyesinde geometric modelleme yazılımı (Rhinoceros) ve algoritmik düşünce yazılımı (Grasshopper) ve laser kesici kullanımına yönelik uygulamalı bilgi ve yöntemler de aktarılmaktadır. Bu amaçlarla, haftalık planda da görülebileceği gibi, kuramsal derste geniş bir içerik aktarılmakta ve uygulamalı ders saatlerinde de, Rhinoceros ve Grasshopper deneyimi kazandırılmaktadır.
This is a compulsory unit of study which aims at introducing students to general principles of computation and its wide range of applications in architectural design. It also aims to introduce the students to the various digital design, fabrication and manufacturing technologies utilized in architectural design practices and make them develop a beginner level knowledge and experience in a suite of these technologies which involve a geometric modeling application (Rhinoceros), together with an algorithmic modeling plug in (Grasshopper) and laser cutting as a method for digital fabrication. With these objectives, as can be seen in the weekly plan, the course covers a wide range of topics to be delivered in lecture hours and tutorials and hands on working with Rhinoceros and Grasshopper during the lab hours.
Dersin Amacı
(Course Objectives)
  1. Temel hesaplamalı düşünce bilginin tasarım eylemi çerçevesinde anlaşılması;
  2. Hesaplamalı tasarım tekniklerini uygulayarak deneyimlemek;
  3. Hesaplamalı tasarım, algoritmik düşünceyi tasarım alanında uygulayarak deneyimlemek.
  1. To introduce the basic understanding of computation in design context;
  2. To enable hands-on experience of computational design techniques;
  3. To be able to effectively employ the algorithmic thinking in design context.
Dersin Öğrenme Çıktıları
(Course Learning Outcomes)

Dersi başarıyla bitiren öğrenciler;

  1. Hesaplamalı tasarım becerileri geliştirmeleri,
  2. Hesaplamalı tasarım düşüncesini tasarım çözümlemelerinde kullanabilmeleri,
  3. Dijital tasarım ve üretim yöntemlerini etkin kullanabilme becerisi geliştirmeleri,

Students will be able to develop;

  1. Computational design skills,
  2. Skills of employing computational thinking into a design context,
  3. Skills in using digital design and manufacturing methods in design context.
  • Architecture
  • Architecture
Önceki makale: MIM 203E / ARC 203E Önceki Sonraki makale: MIM 106E / ARC 106E Sonraki
  • Common Pool 16
  • Computer Engineering 10
  • Electrical and Electronics Engineering 1
  • Industrial Engineering 16
  • Economics and Finance 29
  • Architecture 17
  • Interior Architecture 46
  • Maritime Business Administration 2
  • Marine Transportation and Management Engineering 90
  • Marine Engineering 118
  • Naval Architecture and Marine Engineering 140
  • Namık Kemal Mah.
  • Fazıl Polat Paşa Bulvarı
  • Famagusta
  • Turkish Republic of Northern Cyprus
  • 99450
  • (+90) 392 630 5000
  • kktcogrenciisleri@itu.edu.tr
instagram
facebook
twitter
youtube

Copyright © 2025 ITU-TRNC Student Affairs. Tüm hakları Saklıdır.