ITU-TRNC Student Affairs ITU-TRNC Student Affairs ITU-TRNC Student Affairs ITU-TRNC Student Affairs
  • Namık Kemal Mah.
  • Fazıl Polat Paşa Bulvarı
  • Famagusta
  • Turkish Republic of Northern Cyprus
  • 99450
  • (+90) 392 630 5000
  • kktcogrenciisleri@itu.edu.tr
instagram
facebook
twitter
youtube
  • COURSES
    • COURSE PLANS
    • COURSE SCHEDULES
    • COURSE CATALOGUES
  • FORMS & PETITIONS
    • FORMS
    • PETITIONS
  • INTERNSHIP
    • INTERNSHIP INFORMATION
    • GENERAL INTERNSHIP PRINCIPLES
    • INTERNSHIP PROCESS
    • INTERNSHIP DOCUMENTS
    • ADDITIONAL INTERNSHIP PRINCIPLES
    • PROGRAM INTERNSHIP COMMISSION COORDINATORS
  • TRANSFER
    • ACADEMIC TRANSFER
    • DUAL PROGRAMS
    • EQUIVALENCE DOCUMENT
  • TUITION
    • FEES
    • SCHOLARSHIPS
  • REGULATIONS
    • RULES AND REGULATIONS
    • REGISTRATION PROCEDURES AND PRINCIPLES

ITU North Cyprus     Portal     ITU Help

  • TR
  • EN
ITU-TRNC Student Affairs ITU-TRNC Student Affairs ITU-TRNC Student Affairs ITU-TRNC Student Affairs
  • COURSES
    • COURSE PLANS
    • COURSE SCHEDULES
    • COURSE CATALOGUES
  • FORMS & PETITIONS
    • FORMS
    • PETITIONS
  • INTERNSHIP
    • INTERNSHIP INFORMATION
    • GENERAL INTERNSHIP PRINCIPLES
    • INTERNSHIP PROCESS
    • INTERNSHIP DOCUMENTS
    • ADDITIONAL INTERNSHIP PRINCIPLES
    • PROGRAM INTERNSHIP COMMISSION COORDINATORS
  • TRANSFER
    • ACADEMIC TRANSFER
    • DUAL PROGRAMS
    • EQUIVALENCE DOCUMENT
  • TUITION
    • FEES
    • SCHOLARSHIPS
  • REGULATIONS
    • RULES AND REGULATIONS
    • REGISTRATION PROCEDURES AND PRINCIPLES
SIS LOGIN
  1. You are here:  
  2. Home
  3. COURSES
  4. ICM 317-317E

ICM 317-317E

DERS PROGRAMI FORMU

COURSE SYLLABUS FORM

Dersin Adı Course Name
Çevresel Psikoloji Environmental Psychology
Kodu
(Code)
Yarıyılı
(Semester)
Kredi
(Credit)
AKTS Kredisi
(ECTS Credit)
Ders Uygulaması, Saat/Hafta
(Course Implementation, Hours/Week)
Ders
(Theoretical)
Uygulama
(Tutorial)
Laboratuvar
(Laboratory)
ICM 317-317E 6, 7, 8 2 4 2 0 0
Bölüm/Program
(Department/Program)
İç Mimarlık
(Interior Architecture)
Dersin Türü
(Course Type)
Seçmeli
(Elective)
Dersin Dili
(Course Language)
Türkçe/İngilizce
(Turkish/English)
Dersin Önkoşulları
(Course Prerequisites)
Yok
(None)
Dersin Mesleki Bileşene Katkısı, %
(Course Category by Content, %)
Temel Bilim
(Basic Sciences)
Temel Mühendislik
(Engineering Science)
Mühendislik / Mimarlık Tasarım
(Engineering / Architecture Design)
İnsan ve Toplum Bilim
(General Education)
- - 100 -
Dersin Tanımı
(Course Description)
Çevresel psikolojinin tanımı ve iç mimari tasarım ile ilişkisinin açıklanması; çevresel psikoloji çalışmalarında farklı yaklaşım ve teknikler; mekansal etkilerin değerlendirilmesi, iletişim, kuram ve mekan kavramları; çevre-davranış konuları: çevresel algı ve biliş, kişisel mekan, kişiselleştirme, mahremiyet kavramları, mekana bağlılık, sosyal etkileşim, iç mekanda davranışları yönlendiren kültürel unsurlar; çalışma alanında yeni kavramlar ve sürdürülebilirlik.
Definition of environmental psychology and its relation with interior architectural design; different approaches and techniques in environmental psychology studies; evaluation of spatial effects, concepts of communication, theory and space, issues of environment-behavior; environmental perception and cognition, personal space, appropriation, privacy, place attachment, social interaction, cultural components that shape behavior in the interior space; new concepts and sustainability in the field.
Dersin Amacı
(Course Objectives)
Bu dersin amacı; 1. Çevresel psikoloji ile ilgili temel bilgi birikimini oluşturmak 2. Çalışma alanında farklı yaklaşımlar, teknikler ve güncel konular ile ilgili bilgilenmek 3. Mekan ve kullanıcı arasındaki tüm ilişkileri anlamada mekanın psikolojik, sosyal ve kültürel boyutlarının etkisi ile ilgili bilgilenmek 4. Mekansal etkilerin değerlendirilmesinde araştırma süreçlerini iç mimari tasarım ile ilişkilendirmek
Course aims; 1. Conveying brief knowledge on environmental psychology 2. Informing about different approaches, techniques and actual issues within the field 3. Informing about the influence of psychological, social and cultural dimensions of space on understanding every relations between user and the space 4. Evaluation of spatial effects and associating the research processes with interior architectural design
Dersin Öğrenme Çıktıları
(Course Learning Outcomes)
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler aşağıdaki bilgi, beceri ve yetkinlikleri kazanırlar. I. Çevresel psikoloji ile ilgili temel bilgi II. Çalışma alanında farklı yaklaşımlar, teknikler ve güncel konular ile ilgili bilgi III. Mekanın insan davranışlarını etkileyen psikolojik, sosyal ve kültürel boyutları ile ilgili bilgi IV. Mekansal etkilerin değerlendirilmesinde araştırma ve uygulama ile ilgili bilgi V. Araştırma süreçlerini iç mimari tasarım ile ilişkilendirebilme bilgi ve becerisi
Students who successfully pass this course gain the following knowledge, skills, and competencies. I. Brief knowledge about environmental psychology II. Knowledge about different approaches, techniques and actual issues within the field III. Knowledge about psychological, social and cultural dimensions of space that affect behavior IV. Knowledge about research design and research practice in evaluation of spatial effects V. Knowledge about and ability of associating the research processes with interior architectural design
  • Interior Architecture
  • Interior Architecture
Previous article: ICM 352E Prev Next article: ICM 333-333E Next
  • Common Pool 16
  • Computer Engineering 10
  • Electrical and Electronics Engineering 1
  • Industrial Engineering 16
  • Economics and Finance 29
  • Architecture 17
  • Interior Architecture 46
  • Maritime Business Administration 2
  • Marine Transportation and Management Engineering 90
  • Marine Engineering 118
  • Naval Architecture and Marine Engineering 140
  • Namık Kemal Mah.
  • Fazıl Polat Paşa Bulvarı
  • Famagusta
  • Turkish Republic of Northern Cyprus
  • 99450
  • (+90) 392 630 5000
  • kktcogrenciisleri@itu.edu.tr
instagram
facebook
twitter
youtube

Copyright © 2025 ITU-TRNC Student Affairs. All Rights Reserved.