TES 111E
DERS PROGRAMI FORMU
COURSE SYLLABUS FORM
Dersin Adı | Course Name | |||||
Proje I | Project I | |||||
Kodu (Code) |
Yarıyılı (Semester) |
Kredi (Credit) |
AKTS Kredisi (ECTS Credit) |
Ders Uygulaması, Saat/Hafta (Course Implementation, Hours/Week) |
||
Ders (Theoretical) |
Uygulama (Tutorial) |
Laboratuvar (Laboratory) |
||||
TES 111E | 1 | 5 | 8 | 2 | 6 | 0 |
Bölüm/Program (Department/Program) |
Mimarlik (Architecture) |
|||||
Dersin Türü (Course Type) |
Zorunlu (Compulsory) | Dersin Dili (Course Language) |
İngilizce (English) | |||
Dersin Önkoşulları (Course Prerequisites) |
Yok (None) |
|||||
Dersin Mesleki Bileşene Katkısı, % (Course Category by Content, %) |
Temel Bilim ve Matematik (Basic Sciencesand Math) |
Temel Mühendislik (Engineering Science) |
Mühendislik/Mimarlık Tasarım (Engineering/Architecture Design) |
Genel Eğitim (General Education) |
||
- | - | 100 | - | |||
Dersin Tanımı (Course Description) |
Karmaşık olmayan tasarım konuları aracılığıyla değinilen farklı anlatım tekniklerini uygulayabilme; kentsel / çevresel / yapısal /mekânsal / nesneye ilişkin düşünce geliştirme; bunları anlama, yorumlama ve temsil etme; 2 ve 3 boyutlu çizimlerle modelleme; tasarım aracılığıyla bilgisayarda çizim tekniklerini, verilen tasarım problemi üzerinde kullanma; görsel dil kullanımı ile düşünceyi dışlaştırabilme becerisini uygulama; basit tasarım problemleri ile konstrüksiyon ve strüktürel sistemlere dair sezgileri geliştirme; kentsel / yapısal / çevresel/ürüne ilişkin malzeme bilgisi ve ilişkisinin yalın ve küçük tasarım denemeleri yoluyla tartışılması; doğal, tarihi ve kültürel çevrelerin anlaşılması, yorumlanması ve temsil edilmesi. | |||||
Applying various presentation techniques through simple design problems; developing a spatial understanding related to urban /landscape / building / interior space / product-related problems; understanding, interpreting and representing those entities; using 2D - 3D drawings and modelling on a given design problem; use of computer techniques through design work; aptitude in explication of ideas through a personalized visual language; enhancement of intuition relevant to issues of design such as building construction and structural systems through simple design problems; discussion on the relationship of urban /landscape / building / interior space / product-related materials with the environment through small scaled design exercises; understanding, interpreting and evaluating natural, historical and cultural environments. | ||||||
Dersin Amacı (Course Objectives) |
|
|||||
|
||||||
Dersin Öğrenme Çıktıları (Course Learning Outcomes) |
Bu dersi başarıyla geçen öğrenciler:
|
|||||
Students, who passed the course satisfactorily increase their:
|
- Namık Kemal Mah.
- Fazıl Polat Paşa Bulvarı
- Famagusta
- Turkish Republic of Northern Cyprus
- 99450
- (+90) 392 630 5000
- kktcogrenciisleri@itu.edu.tr