ITU-TRNC Student Affairs ITU-TRNC Student Affairs ITU-TRNC Student Affairs ITU-TRNC Student Affairs
  • Namık Kemal Mah.
  • Fazıl Polat Paşa Bulvarı
  • Famagusta
  • Turkish Republic of Northern Cyprus
  • 99450
  • (+90) 392 630 5000
  • kktcogrenciisleri@itu.edu.tr
instagram
facebook
twitter
youtube
  • DERSLER
    • DERS PLANLARI
    • DERS PROGRAMLARI
    • DERS KATALOGLARI
  • FORMLAR & DİLEKÇELER
    • FORMLAR
    • DİLEKÇELER
  • STAJ
    • STAJ BİLGİLERİ
    • STAJ GENEL ESASLARI
    • STAJ SÜRECİ
    • STAJ BELGELERİ
    • STAJ EK ESASLARI
    • PROGRAM STAJ KOMİSYONU KOORDİNATÖRLERİ
  • TRANSFER
    • AKADEMİK TRANSFER
    • ÇİFT PROGRAMLAR
    • DENKLİK BELGELERİ
  • ÜCRET
    • ÜCRETLER
    • BURSLAR
  • YÖNETMELİKLER
    • KURALLAR VE YÖNETMELİKLER
    • KAYIT İŞLEMLERİ VE İLKELERİ

İTÜ Kuzey Kıbrıs     Portal     İTÜ Yardım

  • TR
  • EN
ITU-TRNC Student Affairs ITU-TRNC Student Affairs ITU-TRNC Student Affairs ITU-TRNC Student Affairs
  • DERSLER
    • DERS PLANLARI
    • DERS PROGRAMLARI
    • DERS KATALOGLARI
  • FORMLAR & DİLEKÇELER
    • FORMLAR
    • DİLEKÇELER
  • STAJ
    • STAJ BİLGİLERİ
    • STAJ GENEL ESASLARI
    • STAJ SÜRECİ
    • STAJ BELGELERİ
    • STAJ EK ESASLARI
    • PROGRAM STAJ KOMİSYONU KOORDİNATÖRLERİ
  • TRANSFER
    • AKADEMİK TRANSFER
    • ÇİFT PROGRAMLAR
    • DENKLİK BELGELERİ
  • ÜCRET
    • ÜCRETLER
    • BURSLAR
  • YÖNETMELİKLER
    • KURALLAR VE YÖNETMELİKLER
    • KAYIT İŞLEMLERİ VE İLKELERİ
SIS GİRİŞ
  1. Buradasınız:  
  2. Anasayfa
  3. COURSES
  4. ICM 4902E

ICM 4902E

DERS PROGRAMI FORMU

COURSE SYLLABUS FORM

Dersin Adı Course Name
Diploma Projesi Graduation Project
Kodu
(Code)
Yarıyılı
(Semester)
Kredi
(Credit)
AKTS Kredisi
(ECTS Credit)
Ders Uygulaması, Saat/Hafta
(Course Implementation, Hours/Week)
Ders
(Theoretical)
Uygulama
(Tutorial)
Laboratuvar
(Laboratory)
ICM 4902E 8 5 14 1 8 0
Bölüm/Program
(Department/Program)
İç Mimarlık
(Interior Architecture)
Dersin Türü
(Course Type)
Zorunlu (Compulsory) Dersin Dili
(Course Language)
İngilizce (English)
Dersin Önkoşulları
(Course Prerequisites)
TES 112E veya MIM 115 veya MIM 111, MAT 103E, TES 111E veya MIM 115 veya MIM 111, MIM 125 veya MIM 113 veya MIM 152, TES 113E veya MIM 117E veya MIM121E, ICM 119E veya ICM 217E, DAN 101, MIM 126 veya MIM 103 veya MIM 152, ICM 126 veya ICM 126E veya ICM 122, TES 121E veya MIM 116 veya MIM 116E veya MIM112, TES 122E veya MIM 116 veya MIM 116E veya MIM142E, BIL 100E veya BIL 101E, ING 112, MIM 203E veya MIM 263E veya MIM 261E, ING 201, ICM 233 veya ICM 233E veya ICM 231veya ICM 231E, TES 211E veya ICM 211 veya ICM 211E veya MIM 211, ICM 227 veya ICM 227E veya ICM 225 veya ICM 225E veya ICM 221, MIM 246E, ICM 246 veya ICM 246E veya ICM 244 veya ICM 244E veya ICM212, ICM 224 veya ICM 224E veya ICM 226 veya ICM 226E veya MIM 252, ICM 206E veya ICM 228E veya ICM222 MIN DD (En az ilk 4 yarıyıla ait zorunlu dersler MIN DD) ICM411 MİN DD veya ICM411E MİN DD veya ICM443 MİN DD veya ICM443E MİN DD veya ICM 349 MİN DD veya ICM 349E MİN DD, veya ICM366E MİN DD veya ICM 449 MİN DD veya ICM449E MİN DD ve diğer şartlar
Dersin Mesleki Bileşene Katkısı, %
(Course Category by Content, %)
Temel Bilim ve Matematik
(Basic Sciences and Math)
Temel Mühendislik
(Engineering Science)
Mühendislik / Mimarlık Tasarım
(Engineering / Architecture Design)
Genel Eğitim
(General Education)
- - 100 -
Dersin Tanımı
(Course Description)
İç mimari tasarıma veri oluşturan planlama–programlama kararları; işlev, biçim ve teknoloji kavramlarının iç mimari tasarımla ilişkilerinin farklı ölçeklerde sorgulanması; ihtiyaçların analizi ve değerlendirilmesi; iç mekan deneyimini oluşturan bileşenlerin/unsurların bütünsel olarak ele alınması; iç mimari çevre tasarımına ilişkin kavramsal araştırma, biçimsel ifade ve uygulama çalışmaları; eğitim-öğretim süreci boyunca elde edilen bilgilere ve deneyimlere dayanarak senteze ulaşılması.
Decisions concerning planning and programming that constitute input for interior architectural design; examining the relationships between terms such as function, form, and technology with the realm of interior architectural design in different scales; analysis and evaluation of needs; holistic treatment of elements constituting the experience of interior space; conceptual research on interior architectural design, studies on formal expression and practice; reaching a synthesis supported by knowledge and experience gained throughout the education process.
Dersin Amacı
(Course Objectives)

Bu dersin amacı;

  1. İç Mimarlık Bölümü’ndeki eğitim ve öğretimin bütünlüğünü oluşturan tüm disiplin alanlarında öğrencinin gerekli bilgi ve birikim sahibi olduğunu görmek
  2. İstenen mesleki seviyeye ulaşıldığını kanıtlayan bir bitirme çalışması (iç mimari proje) ortaya koymak
  3. Eleştiriler yoluyla öğrencinin yetişme olgusunu bu son aşamada daha da geliştirmek

Course aims;

  1. To observe that the student has gained the required degree of expertise and knowledge in all disciplines that provides the integrity of education in the Interior Architectural Program.
  2. To put forward a graduation study (interior architecture project) that proves the required professional degree has been reached.
  3. The further develop, in this last stage, the fostering of the student through critiques.
Dersin Öğrenme Çıktıları
(Course Learning Outcomes)

Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler aşağıdaki bilgi, beceri ve yetkinlikleri kazanırlar:

  1. İstenilen mesleki düzeye ulaşıldığını ve gerekli bilgi ve gelişme sahibi olunduğunu kanıtlayan bir bitirme çalışmasını ortaya koyma becerisi
  2. İç Mimarlık Projesini kendi başına baştan sona kadar geliştirip sonuçlandırabilme becerisi
  3. İç Mimarlık Bölümü’ndeki eğitim ve öğretim bütününü oluşturan tüm disiplin alanlarından edindiği bilgiyi tasarıma aktarma becerisi
  4. Bütüncül iç mekan tasarımı becerisi
  5. Tasarım probleminin çözümünde uygun seçenekleri üretme, kimlik ve üslup belirleme, senaryo oluşturma, kavram geliştirme, mekân planlama bilgi ve becerisi
  6. Tasarım sürecinde insan-iç mekan etkileşimi bağlamında ihtiyaçlara ilişkin bilgilenme ve tasarıma aktarma becerisi
  7. Tasarım sürecinin farklı aşamalarında bina sistemleri hakkında bilgilenme ve tasarıma aktarma becerisi

Students who successfully pass this course gain the following knowledge, skills and competencies;

  1. Students who successfully pass this course gain the following knowledge, skills and competencies:
  2. Ability of presenting a graduation study (interior architecture project) that proves the required professional degree has been reached, and that the essential level of knowledge and improvement had been acquired.
  3. Ability to developing and conclude an interior architecture project unaccompanied from beginning to end.
  4. Ability to transfer to design knowledge stemming from ell disciplines forming the entirety of the education in the Interior Architectural Program.
  5. Ability of holistic interior space design.
  6. Know-how and ability to produce appropriate options, determine identity and styles, form scenarios, develop concepts, and plan space.
  7. Ability to gain and reflect in the design process, knowledge on needs regarding the human interior space interaction.
  • Interior Architecture
  • Interior Architecture
Önceki makale: ICM 242E Önceki Sonraki makale: ICM 449E Sonraki
  • Common Pool 16
  • Computer Engineering 10
  • Electrical and Electronics Engineering 1
  • Industrial Engineering 16
  • Economics and Finance 29
  • Architecture 17
  • Interior Architecture 46
  • Maritime Business Administration 2
  • Marine Transportation and Management Engineering 90
  • Marine Engineering 118
  • Naval Architecture and Marine Engineering 140
  • Namık Kemal Mah.
  • Fazıl Polat Paşa Bulvarı
  • Famagusta
  • Turkish Republic of Northern Cyprus
  • 99450
  • (+90) 392 630 5000
  • kktcogrenciisleri@itu.edu.tr
instagram
facebook
twitter
youtube

Copyright © 2025 ITU-TRNC Student Affairs. Tüm hakları Saklıdır.