ITU-TRNC Student Affairs ITU-TRNC Student Affairs ITU-TRNC Student Affairs ITU-TRNC Student Affairs
  • Namık Kemal Mah.
  • Fazıl Polat Paşa Bulvarı
  • Famagusta
  • Turkish Republic of Northern Cyprus
  • 99450
  • (+90) 392 630 5000
  • kktcogrenciisleri@itu.edu.tr
instagram
facebook
twitter
youtube
  • DERSLER
    • DERS PLANLARI
    • DERS PROGRAMLARI
    • DERS KATALOGLARI
  • FORMLAR & DİLEKÇELER
    • FORMLAR
    • DİLEKÇELER
  • STAJ
    • STAJ BİLGİLERİ
    • STAJ GENEL ESASLARI
    • STAJ SÜRECİ
    • STAJ BELGELERİ
    • STAJ EK ESASLARI
    • PROGRAM STAJ KOMİSYONU KOORDİNATÖRLERİ
  • TRANSFER
    • AKADEMİK TRANSFER
    • ÇİFT PROGRAMLAR
    • DENKLİK BELGELERİ
  • ÜCRET
    • ÜCRETLER
    • BURSLAR
  • YÖNETMELİKLER
    • KURALLAR VE YÖNETMELİKLER
    • KAYIT İŞLEMLERİ VE İLKELERİ

İTÜ Kuzey Kıbrıs     Portal     İTÜ Yardım

  • TR
  • EN
ITU-TRNC Student Affairs ITU-TRNC Student Affairs ITU-TRNC Student Affairs ITU-TRNC Student Affairs
  • DERSLER
    • DERS PLANLARI
    • DERS PROGRAMLARI
    • DERS KATALOGLARI
  • FORMLAR & DİLEKÇELER
    • FORMLAR
    • DİLEKÇELER
  • STAJ
    • STAJ BİLGİLERİ
    • STAJ GENEL ESASLARI
    • STAJ SÜRECİ
    • STAJ BELGELERİ
    • STAJ EK ESASLARI
    • PROGRAM STAJ KOMİSYONU KOORDİNATÖRLERİ
  • TRANSFER
    • AKADEMİK TRANSFER
    • ÇİFT PROGRAMLAR
    • DENKLİK BELGELERİ
  • ÜCRET
    • ÜCRETLER
    • BURSLAR
  • YÖNETMELİKLER
    • KURALLAR VE YÖNETMELİKLER
    • KAYIT İŞLEMLERİ VE İLKELERİ
SIS GİRİŞ
  1. Buradasınız:  
  2. Anasayfa
  3. COURSES
  4. ICM 358E

ICM 358E

DERS PROGRAMI FORMU

COURSE SYLLABUS FORM

Dersin Adı Course Name
Mekansal Haritalama Spatial Mapping
Kodu
(Code)
Yarıyılı
(Semester)
Kredi
(Credit)
AKTS Kredisi
(ECTS Credit)
Ders Uygulaması, Saat/Hafta
(Course Implementation, Hours/Week)
Ders
(Theoretical)
Uygulama
(Tutorial)
Laboratuvar
(Laboratory)
ICM 358E 6, 8 2 4 2 0 0
Bölüm/Program
(Department/Program)
İç Mimarlık
(Interior Architecture)
Dersin Türü
(Course Type)
Seçmeli
(Elective)
Dersin Dili
(Course Language)
İngilizce
(English)
Dersin Önkoşulları
(Course Prerequisites)
Yok
(None)
Dersin Mesleki Bileşene Katkısı, %
(Course Category by Content, %)
Temel Bilim
(Basic Sciences)
Temel Mühendislik
(Engineering Science)
Mühendislik / Mimarlık Tasarım
(Engineering / Architecture Design)
İnsan ve Toplum Bilim
(General Education)
- - 100 -
Dersin Tanımı
(Course Description)
Mekan-zaman olgusu; mekan/egemenlik alanı (territory)/iç mekan olguları; kavramsal arka plan (zaman, geçicilik ve çokluk kavramları vb); -kartezyen mekansal oluşlar; mekan-zaman çoklukları sorgulama ve deneysel süreçlerle haritalama; farklı mekan-zaman yapıları arasındaki olası ilişkiler, art-yapısalcı paradigmalar bağlamında sorgulama
Phenomenon of spatio-temporality; space/territory/interiority; conceptual background (time, temporality, multiplicity etc.); an -Cartesian spatial becomings; abstraction and mapping exploraitons of spatio - temporal multiplicities; discussions on potential relations between other spatio -temporal multiplicities through post-structuralist paradigms
Dersin Amacı
(Course Objectives)

Bu dersin amacı;

  1. Art-yapısalcı paradigmalar bağlamında mekan-zaman söylemine ilişkin temel bilgi birikimini oluşturmak
  2. Eleştirel düşünmeyi ve ifade etmeyi geliştirmek
  3. İç mekanda, katmanlı mekansal örüntüleri var eden alt sistemleri vb unsurları algılamak ve haritalamak
  4. Mekansal çoklukları analog ve dijital teknolojiler vasıtasıyla belgelemek, sorgulamak ve kurgusal temsiller geliştirmek

Course aims;

  1. Conveying brief knowledge -temporality through post-structuralist paradigms
  2. Developing critical thinking and expression
  3. Comprehending and mapping sub-systems of multi-layered spatialities in interiors
  4. Documentation, examination and fictional representations of spatial multiplicities by analog and digital technologies
Dersin Öğrenme Çıktıları
(Course Learning Outcomes)

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler aşağıdaki bilgi, beceri ve yetkinlikleri kazanırlar.

  1. Art-yapısalcı paradigmalar hakkında bilgilenme
  2. Eleştirel düşünme, ifade etme beceri ve yetkinliği
  3. Haritalama sürecindeki araçları etkin kullanabilme ve gerektiğinde yeni araçları geliştirebilme becerisi
  4. Katmanlı mekan-zaman yapılarının irdelenmesi ve yeniden kurgulama becerisi
  5. Haritalama sürecini ifade etme-yeniden üretme-düzenleme beceri ve yetkinliği

Students who successfully pass this course gain the following knowledge, skills and competencies.

  1. Informing about the post structuralist paradigms
  2. Improving skills and abilities on critical thinking and expression
  3. Improving skills on using the mapping tools efficiently and developing novel tools in related cases
  4. Improving skills and knowledge on examining and configuring multi-layered spatio temporal structures
  5. Improving skills and abilities on expressing-conveying and re-producing the mapping process
  • Interior Architecture
  • Interior Architecture
Önceki makale: ICM 318E Önceki Sonraki makale: ICM 459E Sonraki
  • Common Pool 16
  • Computer Engineering 10
  • Electrical and Electronics Engineering 1
  • Industrial Engineering 16
  • Economics and Finance 29
  • Architecture 17
  • Interior Architecture 46
  • Maritime Business Administration 2
  • Marine Transportation and Management Engineering 90
  • Marine Engineering 118
  • Naval Architecture and Marine Engineering 140
  • Namık Kemal Mah.
  • Fazıl Polat Paşa Bulvarı
  • Famagusta
  • Turkish Republic of Northern Cyprus
  • 99450
  • (+90) 392 630 5000
  • kktcogrenciisleri@itu.edu.tr
instagram
facebook
twitter
youtube

Copyright © 2025 ITU-TRNC Student Affairs. Tüm hakları Saklıdır.