ITU-TRNC Student Affairs ITU-TRNC Student Affairs ITU-TRNC Student Affairs ITU-TRNC Student Affairs
  • Namık Kemal Mah.
  • Fazıl Polat Paşa Bulvarı
  • Famagusta
  • Turkish Republic of Northern Cyprus
  • 99450
  • (+90) 392 630 5000
  • kktcogrenciisleri@itu.edu.tr
instagram
facebook
twitter
youtube
  • DERSLER
    • DERS PLANLARI
    • DERS PROGRAMLARI
    • DERS KATALOGLARI
  • FORMLAR & DİLEKÇELER
    • FORMLAR
    • DİLEKÇELER
  • STAJ
    • STAJ BİLGİLERİ
    • STAJ GENEL ESASLARI
    • STAJ SÜRECİ
    • STAJ BELGELERİ
    • STAJ EK ESASLARI
    • PROGRAM STAJ KOMİSYONU KOORDİNATÖRLERİ
  • TRANSFER
    • AKADEMİK TRANSFER
    • ÇİFT PROGRAMLAR
    • DENKLİK BELGELERİ
  • ÜCRET
    • ÜCRETLER
    • BURSLAR
  • YÖNETMELİKLER
    • KURALLAR VE YÖNETMELİKLER
    • KAYIT İŞLEMLERİ VE İLKELERİ

İTÜ Kuzey Kıbrıs     Portal     İTÜ Yardım

  • TR
  • EN
ITU-TRNC Student Affairs ITU-TRNC Student Affairs ITU-TRNC Student Affairs ITU-TRNC Student Affairs
  • DERSLER
    • DERS PLANLARI
    • DERS PROGRAMLARI
    • DERS KATALOGLARI
  • FORMLAR & DİLEKÇELER
    • FORMLAR
    • DİLEKÇELER
  • STAJ
    • STAJ BİLGİLERİ
    • STAJ GENEL ESASLARI
    • STAJ SÜRECİ
    • STAJ BELGELERİ
    • STAJ EK ESASLARI
    • PROGRAM STAJ KOMİSYONU KOORDİNATÖRLERİ
  • TRANSFER
    • AKADEMİK TRANSFER
    • ÇİFT PROGRAMLAR
    • DENKLİK BELGELERİ
  • ÜCRET
    • ÜCRETLER
    • BURSLAR
  • YÖNETMELİKLER
    • KURALLAR VE YÖNETMELİKLER
    • KAYIT İŞLEMLERİ VE İLKELERİ
SIS GİRİŞ
  1. Buradasınız:  
  2. Anasayfa
  3. COURSES
  4. TES 122E

TES 122E

DERS PROGRAMI FORMU

COURSE SYLLABUS FORM

Dersin Adı Course Name
Anlatım Teknikleri II: Görsel İletişim ve Perspektif Visual Communication II: Visualization and Perspective
Kodu
(Code)
Yarıyılı
(Semester)
Kredi
(Credit)
AKTS Kredisi
(ECTS Credit)
Ders Uygulaması, Saat/Hafta
(Course Implementation, Hours/Week)
Ders
(Theoretical)
Uygulama
(Tutorial)
Laboratuvar
(Laboratory)
TES 122E 2 3 4 2 2 0
Bölüm/Program
(Department/Program)
Mimarlık
(Architecture)
Dersin Türü
(Course Type)
Zorunlu (Compulsory) Dersin Dili
(Course Language)
İngilizce (English)
Dersin Önkoşulları
(Course Prerequisites)
TES 112E
Dersin Mesleki Bileşene Katkısı, %
(Course Category by Content, %)
Temel Bilim ve Matematik
(Basic Sciencesand Math)
Temel Mühendislik
(Engineering Science)
Mühendislik/Mimarlık Tasarım
(Engineering/Architecture Design)
Genel Eğitim
(General Education)
- - 100 -
Dersin Tanımı
(Course Description)
Basit geometrik şekillerin serbest el perspektifleri, Aksonometrik, izometrik ve dimetrik perspektifler, Bir, iki, üç kaçışlı perspektiflerin kuralları, Bakış noktası, bakış açılarının düşeyde ve yatayda farklılıkları, İç mekan perspektiflerinde nesneyi ortamında göstermek, Perspektifte gölge, Patlamış ürün perspektifi ve detay perspektiflerine örnekler ve denemeler, Tasarlama sürecinde sunuş aşamasındaki perspektiflerin tanıtımı.
Free hand perspectives of simple geometrical shapes, Axonometric, isometric and dimetric perspectives, Rules of the one, two and three vanishing point perspectives. Standing point, variations of the vertical and horizontal viewing angles. Showing object perspectives in the objects in its environment. Shading in perspective. Examples and applications to scattered perspective of a product and perspectives of details. Explanation of the perspectives used in design presentation.
Dersin Amacı
(Course Objectives)
  1. Çizim ve konstrüksiyon arasındaki kuvvetli karşılıklı ilişkiyi anlamak
  2. Karar vermede iletişim deneyimleri ve çizimin uyumunu sağlamak
  3. Çizgi karakteri, kontur, ton ve doku, mekan ve strüktür dilini öğrenmek
  1. Understanding the strong inter-relationship between drawing and construction
  2. Adapting drawing and communication skills to decision-making
  3. Learning the language of line weight contour, tone and texture, structure and space
Dersin Öğrenme Çıktıları
(Course Learning Outcomes)

Bu derste başarılı olan öğrenciler;

  1. Perspektif kavramını ve türlerini öğrenir ve uygular
  2. Kritik gözlemlerini üç boyutlu çizim yoluyla aktarabilir
  3. Verilen bir süre içerisinde yeterli sayıda ve nitelikte konsept seçeneği üretebilir
  4. Tasarım konseptlerinin görselleştirilmesi için serbest el ve yardımcı araçlar kullanarak hızlı çözümler üretebilir
  5. Perspektifte gölge kurallarını öğrenir ve uygular
  6. Serbest el çizimi gibi farklı çizim stillerini perspektif çizimlerde kullanabilir

Students will be able to

  1. Learn perspective concept and types of perspective
  2. Communicate critical observation through 3D drawing
  3. Create and develop sufficient number of alternative design concepts in a given time period.
  4. Produce quick solutions using free hand drawings and instrumental devices to visualize design concepts.
  5. Learn and apply shading rules in perspective
  6. Use different styles of drawing such as free hand in perspective drawings
  • Architecture
  • Architecture
Önceki makale: TUR 103 Önceki Sonraki makale: TES 113E Sonraki
  • Common Pool 16
  • Computer Engineering 10
  • Electrical and Electronics Engineering 1
  • Industrial Engineering 16
  • Economics and Finance 29
  • Architecture 17
  • Interior Architecture 46
  • Maritime Business Administration 2
  • Marine Transportation and Management Engineering 90
  • Marine Engineering 118
  • Naval Architecture and Marine Engineering 140
  • Namık Kemal Mah.
  • Fazıl Polat Paşa Bulvarı
  • Famagusta
  • Turkish Republic of Northern Cyprus
  • 99450
  • (+90) 392 630 5000
  • kktcogrenciisleri@itu.edu.tr
instagram
facebook
twitter
youtube

Copyright © 2025 ITU-TRNC Student Affairs. Tüm hakları Saklıdır.