ITU-TRNC Student Affairs ITU-TRNC Student Affairs ITU-TRNC Student Affairs ITU-TRNC Student Affairs
  • Namık Kemal Mah.
  • Fazıl Polat Paşa Bulvarı
  • Famagusta
  • Turkish Republic of Northern Cyprus
  • 99450
  • (+90) 392 630 5000
  • kktcogrenciisleri@itu.edu.tr
instagram
facebook
twitter
youtube
  • DERSLER
    • DERS PLANLARI
    • DERS PROGRAMLARI
    • DERS KATALOGLARI
  • FORMLAR & DİLEKÇELER
    • FORMLAR
    • DİLEKÇELER
  • STAJ
    • STAJ BİLGİLERİ
    • STAJ GENEL ESASLARI
    • STAJ SÜRECİ
    • STAJ BELGELERİ
    • STAJ EK ESASLARI
    • PROGRAM STAJ KOMİSYONU KOORDİNATÖRLERİ
  • TRANSFER
    • AKADEMİK TRANSFER
    • ÇİFT PROGRAMLAR
    • DENKLİK BELGELERİ
  • ÜCRET
    • ÜCRETLER
    • BURSLAR
  • YÖNETMELİKLER
    • KURALLAR VE YÖNETMELİKLER
    • KAYIT İŞLEMLERİ VE İLKELERİ

İTÜ Kuzey Kıbrıs     Portal     İTÜ Yardım

  • TR
  • EN
ITU-TRNC Student Affairs ITU-TRNC Student Affairs ITU-TRNC Student Affairs ITU-TRNC Student Affairs
  • DERSLER
    • DERS PLANLARI
    • DERS PROGRAMLARI
    • DERS KATALOGLARI
  • FORMLAR & DİLEKÇELER
    • FORMLAR
    • DİLEKÇELER
  • STAJ
    • STAJ BİLGİLERİ
    • STAJ GENEL ESASLARI
    • STAJ SÜRECİ
    • STAJ BELGELERİ
    • STAJ EK ESASLARI
    • PROGRAM STAJ KOMİSYONU KOORDİNATÖRLERİ
  • TRANSFER
    • AKADEMİK TRANSFER
    • ÇİFT PROGRAMLAR
    • DENKLİK BELGELERİ
  • ÜCRET
    • ÜCRETLER
    • BURSLAR
  • YÖNETMELİKLER
    • KURALLAR VE YÖNETMELİKLER
    • KAYIT İŞLEMLERİ VE İLKELERİ
SIS GİRİŞ
  1. Buradasınız:  
  2. Anasayfa
  3. COURSES
  4. ICM 457 / ICM 457E

ICM 457 / ICM 457E

DERS PROGRAMI FORMU

COURSE SYLLABUS FORM

Dersin Adı Course Name
Mağaza Tasarımında Kimlik Identity in Retail Design
Kodu
(Code)
Yarıyılı
(Semester)
Kredi
(Credit)
AKTS Kredisi
(ECTS Credit)
Ders Uygulaması, Saat/Hafta
(Course Implementation, Hours/Week)
Ders
(Theoretical)
Uygulama
(Tutorial)
Laboratuvar
(Laboratory)
ICM 457 / ICM 457E 6, 8 2 4 1 2 0
Bölüm/Program
(Department/Program)
İç Mimarlık
(Interior Architecture)
Dersin Türü
(Course Type)
Seçmeli
(Elective)
Dersin Dili
(Course Language)
Türkçe/İngilizce
(Turkish/English)
Dersin Önkoşulları
(Course Prerequisites)
Yok
(None)
Dersin Mesleki Bileşene Katkısı, %
(Course Category by Content, %)
Temel Bilim
(Basic Sciences)
Temel Mühendislik
(Engineering Science)
Mühendislik / Mimarlık Tasarım
(Engineering / Architecture Design)
İnsan ve Toplum Bilim
(General Education)
- - 100 -
Dersin Tanımı
(Course Description)
Alışveriş kavramı; tarihsel süreçte alışveriş mekanlarının değişimi ve tipolojileri; tasarımın cari boyutu: marka, kimlik, imaj; cephe, arayüz ve vitrin tasarımı; iç mekan kurgusu: satış alanı düzenlemesi, sergileme yöntemleri ve elemanları; iç mekan atmosferi: ışık, renk, doku, malzeme, ses; aydınlatma ilkeleri ve teknikleri; değişim ve sürdürülebilirlik.
The concept of shopping, the change in shopping areas and typologies in historical process, the commercial aspect of design: design of brand, identity, image, facade, interface; set up of interior space; arrangement of sales areas, exhibition methods and elements; interior space atmsophere: light, colour, material, sound; principles and techniques of lighting; change and sustainability
Dersin Amacı
(Course Objectives)

Bu dersin amacı;

  1. Alışveriş kavramı ve mekanlarını irdelemek
  2. Ticari kimlik ve marka değerlerini iç mekan tasarımına yansıtmak
  3. Satışı destekleyici mağaza iç mekan kurgusu oluşturmak ve vitrin tasarlamak
  4. İç mekan atmosferini oluşturan öğeleri etkin biçimde kullanmak

Course aims;

  1. To investigate the concept of shopping and shopping spaces.
  2. To reflect commercial ide and branding values to interior space design.
  3. To develop a store interior space set up that supports sales and to design shopfront.
  4. To use elements that builds up interior space atmosphere effectively
Dersin Öğrenme Çıktıları
(Course Learning Outcomes)

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler aşağıdaki bilgi, beceri ve yetkinlikleri kazanırlar.

  1. Alışveriş ve mağaza tipolojileri konusunda bilgilenme
  2. Mağaza tasarımında değişim ve sürdürülebilirlik vb. kavramlar hakkında bilgilenme
  3. Marka değerini bir tasarım kriteri olarak değerlendirme beceris
  4. Ticari amaçlara yönelik iç mekan kurgulama beceris
  5. İç mekan atmosferini oluşturan öğeleri etkin şekilde kullanma bilgi, beceri ve yetkinliği

Students who successfully pass this course gain the following knowledge, skills, and competencies.

  1. Knowledge on shopping and store typologies
  2. Knowledge on concepts in store design such as sustainability and change
  3. Ability to evaluate brand value as a design criteria
  4. Ability to construct interior spaces intended for commercial goals
  5. Knowhow, ability, and competancy in actively using elements forming atmospheres in interior space.
  • Interior Architecture
  • Interior Architecture
Önceki makale: ICM 320E Önceki Sonraki makale: ICM 340E Sonraki
  • Common Pool 16
  • Computer Engineering 10
  • Electrical and Electronics Engineering 1
  • Industrial Engineering 16
  • Economics and Finance 29
  • Architecture 17
  • Interior Architecture 46
  • Maritime Business Administration 2
  • Marine Transportation and Management Engineering 90
  • Marine Engineering 118
  • Naval Architecture and Marine Engineering 140
  • Namık Kemal Mah.
  • Fazıl Polat Paşa Bulvarı
  • Famagusta
  • Turkish Republic of Northern Cyprus
  • 99450
  • (+90) 392 630 5000
  • kktcogrenciisleri@itu.edu.tr
instagram
facebook
twitter
youtube

Copyright © 2025 ITU-TRNC Student Affairs. Tüm hakları Saklıdır.