ITU-TRNC Student Affairs ITU-TRNC Student Affairs ITU-TRNC Student Affairs ITU-TRNC Student Affairs
  • Namık Kemal Mah.
  • Fazıl Polat Paşa Bulvarı
  • Famagusta
  • Turkish Republic of Northern Cyprus
  • 99450
  • (+90) 392 630 5000
  • kktcogrenciisleri@itu.edu.tr
instagram
facebook
twitter
youtube
  • DERSLER
    • DERS PLANLARI
    • DERS PROGRAMLARI
    • DERS KATALOGLARI
  • FORMLAR & DİLEKÇELER
    • FORMLAR
    • DİLEKÇELER
  • STAJ
    • STAJ BİLGİLERİ
    • STAJ GENEL ESASLARI
    • STAJ SÜRECİ
    • STAJ BELGELERİ
    • STAJ EK ESASLARI
    • PROGRAM STAJ KOMİSYONU KOORDİNATÖRLERİ
  • TRANSFER
    • AKADEMİK TRANSFER
    • ÇİFT PROGRAMLAR
    • DENKLİK BELGELERİ
  • ÜCRET
    • ÜCRETLER
    • BURSLAR
  • YÖNETMELİKLER
    • KURALLAR VE YÖNETMELİKLER
    • KAYIT İŞLEMLERİ VE İLKELERİ

İTÜ Kuzey Kıbrıs     Portal     İTÜ Yardım

  • TR
  • EN
ITU-TRNC Student Affairs ITU-TRNC Student Affairs ITU-TRNC Student Affairs ITU-TRNC Student Affairs
  • DERSLER
    • DERS PLANLARI
    • DERS PROGRAMLARI
    • DERS KATALOGLARI
  • FORMLAR & DİLEKÇELER
    • FORMLAR
    • DİLEKÇELER
  • STAJ
    • STAJ BİLGİLERİ
    • STAJ GENEL ESASLARI
    • STAJ SÜRECİ
    • STAJ BELGELERİ
    • STAJ EK ESASLARI
    • PROGRAM STAJ KOMİSYONU KOORDİNATÖRLERİ
  • TRANSFER
    • AKADEMİK TRANSFER
    • ÇİFT PROGRAMLAR
    • DENKLİK BELGELERİ
  • ÜCRET
    • ÜCRETLER
    • BURSLAR
  • YÖNETMELİKLER
    • KURALLAR VE YÖNETMELİKLER
    • KAYIT İŞLEMLERİ VE İLKELERİ
SIS GİRİŞ
  1. Buradasınız:  
  2. Anasayfa
  3. COURSES
  4. BIL 100E

BIL 100E

DERS PROGRAMI FORMU

COURSE SYLLABUS FORM

Dersin Adı Course Name
Programlamaya Giriş (PYTHON) Introduction to Programming Language (PYTHON)
Kodu
(Code)
Yarıyılı
(Semester)
Kredi
(Credit)
AKTS Kredisi
(ECTS Credit)
Ders Uygulaması, Saat/Hafta
(Course Implementation, Hours/Week)
Ders
(Theoretical)
Uygulama
(Tutorial)
Laboratuvar
(Laboratory)
BIL 100E 1 2 4,5 1 0 2
Bölüm/Program
(Department/Program)
Ekonomi ve Finans
(Economics and Finance)
Dersin Türü
(Course Type)
Zorunlu (Compulsory) Dersin Dili
(Course Language)
İngilizce (English)
Dersin Önkoşulları
(Course Prerequisites)
Yok
(None)
Dersin Mesleki Bileşene Katkısı, %
(Course Category by Content, %)
Temel Bilim ve Matematik
(Basic Sciencesand Math)
Temel Mühendislik
(Engineering Science)
Mühendislik/Mimarlık Tasarım
(Engineering/Architecture Design)
Genel Eğitim
(General Education)
50 50 - -
Dersin Tanımı
(Course Description)
Python Programlamaya Giriş, Hesaplama Ortamı, Değişkenler, Basit G / Ç, Aritmetik ve Mantık Operatörleri, Hata Analizi ve Hata Ayıklama, Veri Türleri, Diziler, Dizileri Sıralama, Dizileri Arama, Basit Çizim, Algoritmalara Giriş, Program Akış Kontrolü, Mantıksal İfadeler, Seçici Yürütme İfadeleri, Özyinelemeli Yürütme İfadeleri, Temel Yapı Taşları (Modüller, Prosedürler, Fonksiyonlar, Alt Yordamlar), Gelişmiş G / Ç, Dosyalar ve Kayıtlar, Dize / Karakterler, Matrisler ve Çok Boyutlu Diziler, Veri uydurma, Yinelemeler, SciPy / NumPy Kitaplıkları, Doğrusal Cebir Uygulamaları, Polinom Örnekleri
Introduction to Python Programming, Computing Environment, Variables, Simple I/O, Arithmetic and Logic Operators, Error Analysis and Debugging, Data Types, Arrays, Sorting Arrays, Searching Arrays, Simple Plot, Introduction to Algorithms, Program Flow Control, Logical Expressions, Selective Execution Statements, Recursive Execution Statements, Basic Building Blocks (Modules, Procedures, Functions, Subroutines), Advanced I/O, Files and Records, Handling String/Characters, Matrices and Multidimensional Arrays, Data fitting, Iterations, SciPy/NumPy Libraries, Linear Algebra Applications, Polynomials Examples
Dersin Amacı
(Course Objectives)
  1. Öğrencileri bilimsel bilgi işlem kavramlarının temelleri ile tanıştırmak
  2. Problem çözme becerilerini geliştirmek
  3. Algoritma oluşturma becerilerini geliştirmek,
  4. Öğrencileri bilimsel ve mühendislik hesaplamalarında Python programlama dili problem çözme programını nasıl kullanacaklarını öğretmek
  5. Öğrencileri sonuçlarını görselleştirmeleri ve yazılı raporlar hazırlamaları için eğitmek
  1. To familiarize students with the fundamentals of scientific computing concepts
  2. To develop problem solving skills
  3. To develop skills in constructing an algorithm,
  4. To train students how to use Python programming language problem solver program in scientific and engineering calculations
  5. To train students to visualize their results and prepare written reports
Dersin Öğrenme Çıktıları
(Course Learning Outcomes)

Kursu başarıyla geçen öğrenci şunları yapabilir:

  1. Sözdizimini öğrenmek
  2. Bir problemi analiz etmek ve bir algoritma geliştirmek
  3. Programı test etmek, hatalarını ayıklamak ve doğrulamak
  4. Bilimsel ve mühendislik problemleri için ham verilerin (girdi) ve üretilen verilerin (çıktı) hem ön hem de sonradan işlenmesini anlamak ve yapmak
  5. Yerleşik ve komut dosyası işlevlerini kullanarak basit sayısal sorunları çözmek becerilerini kazanır.

Student, who passed the course satisfactorily can:

  1. Learn the syntax
  2. Analyze a problem and develop an algorithm
  3. Test, debug, and verify the program
  4. Understand and do both pre- and post-processing of raw data (input) and produced data (output) for scientific and engineering problems
  5. Solve simple numerical problems by using built-in and script functions, Prepare scientific report
  • Economics and Finance
  • Economics and Finance
Önceki makale: BIL 113E Önceki Sonraki makale: TUR 121 Sonraki
  • Common Pool 16
  • Computer Engineering 10
  • Electrical and Electronics Engineering 1
  • Industrial Engineering 16
  • Economics and Finance 29
  • Architecture 17
  • Interior Architecture 46
  • Maritime Business Administration 2
  • Marine Transportation and Management Engineering 90
  • Marine Engineering 118
  • Naval Architecture and Marine Engineering 140
  • Namık Kemal Mah.
  • Fazıl Polat Paşa Bulvarı
  • Famagusta
  • Turkish Republic of Northern Cyprus
  • 99450
  • (+90) 392 630 5000
  • kktcogrenciisleri@itu.edu.tr
instagram
facebook
twitter
youtube

Copyright © 2025 ITU-TRNC Student Affairs. Tüm hakları Saklıdır.